COACHING BLOG

Megosztás

Share on linkedin
Share on email
Share on pinterest
Share on facebook

Számos olyan dologgal szembesülünk nap mint nap, ami félelemmel, szorongással tölthet el bennünket, ezért lényeges kérdés, hogy mit teszünk a szorongás csökkentése érdekében.


Az egy teljesen normális dolog, ha valaki időnként szorong vagy túlzottan aggódik bizonyos helyzetekben, a közelben zajló orosz-ukrán háború pedig egy olyan mértékű fenyegetettséget és kontrollvesztést jelent, amivel a mi generációnk még nem találkozott és biztos vagyok abban is, hogy a sokat tapasztalt idős emberekben is komoly félelem jelent meg. Fontos tudni és elfogadni is, hogy a félelem, a szorongás, vagy akár a rettegés érzése természetes reakció a jelen helyzetünkre, ezért a szorongás csökkentése erősen indokolt.

A szorongás jelei

A körülöttünk lévő világ folyására nagyrészt nincs befolyásunk, vagy csak nagyon minimális hatással bírunk, ezért arra kell törekednünk, hogy a szorongás, a félelem nem tudjon rajtunk eluralkodni, mert ezek az érzések rombolják az egészséget, megbénítanak testben és fejben, szükség esetén nehézzé teszik a döntést és a cselekvést is, igen, ezt is figyelembe kell venni.

A szorongás leggyakoribb jelei:

  • Nyugtalanság
  • Nehéz légzés
  • Fejfájás
  • Gombócérzés a torokban
  • Koncentrálási nehézségek
  • Gyakori fáradtságérzés
  • Ingerlékenység
  • Türelmetlenség
  • Az izmok merevsége
  • Alvási problémák
  • Gyomorfájdalmak
  • Hasmenés

A szorongás csökkentése az egészségünket szolgálja

Mindannyiunknak más és más eszközei vannak arra, hogy kezelje a stresszes helyzeteket, másféle praktikákat vetünk be a szorongás csökkentése érdekében, amelyeket jobb esetlen már rutinszerűen használunk az év minden olyan napján, amikor stresszesnek, szorongónak érezzük magunkat.

Tehát a szorongás ellen mi magunk is tehetünk:

  • Fogadjuk el az érzéseinket
  • Fegyelmezzük a gondolatainkat
  • Próbáljunk több időt tölteni a családunkkal és a számunkra fontos emberekkel.
  • Hívjuk fel barátainkat, vagy találkozzunk velük, érdeklődjünk hogylétük felől
  • Hallgassunk meg másokat ítélkezés nélkül
  • Keressük olyan emberek társaságát, akik ítélkezésmentesen meghallgatnak bennünket
  • Kerüljük a panaszkodó, a negatív jelenségeket ránk zúdító emberek társaságát
  • Minimalizáljuk a hírfogyasztást, találjunk rá ki egy rendszert
  • Minimalizáljuk a közösségi média használatot
  • Tervezzünk, legyen B és akár C tervünk és a különböző helyzetekre
  • Próbáljunk a szükségleteink szerint aludni
  • Olvassunk valódi, papíralapú könyveket
  • Táplálkozzunk kiegyensúlyozottan és változatosan
  • Fokozottan figyeljünk arra, hogy lehetőleg rendszeresen sportoljunk

Nem az a lényeges, hogy minden pontot kipipáljunk, hanem hogy megtaláljuk a személyre szabott megoldásainkat. A szorongás irracionális méreteket is ölthet, éppen ezért fontos, hogy ha az állapotunk indokolja, vagy nem javul a trükkjeink alkalmazása során, keressünk föl egy szakembert.

Összefoglalva
A bizonytalanság, a tervezhetetlenség és a súlyos krízishelyzetek is a félelem és a szorongás kiváltó okai lehetnek. Ezek az érzelmek természetes reakciók, de a szorongás csökkenésére is hangsúly kell fektetni, a komolyabb problémák elkerülése érdekében.

(Kiemelt fotó: PDPics/Pixabay)

Tetszett? Oszd meg!
Facebook
Linkedin
Pinterest
EMAIL
PRiNT

A cikk szerzője

Lippai Roland
Azt vállalom, hogy megmutatom, mi mindenre vagy képes; megerősítjük az önbizalmad, a motivációd, tisztázzuk a céljaid, felszínre hozzuk azokat a képességeidet, amelyekkel a jövőben is helyt tudsz állni.
További cikkek
Segítséget kérni teljesen oké

Szerinted segítséget kérni szégyen? Mikor érkezik el az a pont valaki életében, amikor érdemes segítséget kérnie? „Csak a hülyék járnak pszichológushoz és coachhoz…”, „Csak a gyengék kérnek segítséget…”. „Ne hisztizz…!”

Az újévi fogadalmak ideje nem a január elseje

Az újévi fogadalmak világa veszélyes terep, megfelelő felszerelés nélkül szinte borítékolható a kudarc és a fogadkozók közel nyolcvan százaléka nem is képes elérni a fogadalmaiban meghatározott céljait. Emiatt jó részüket,