COACHING BLOG

Megosztás

Gyomorgörcs és stressz helyett mennyivel jobb arra gondolni, hogy milyen jól indul a hétfő. De sokak megélése ennek éppen az ellenkezője. Sőt, már a hétvégén is a hétfőn stresszelnek. De mért van az így és mit lehet ellene tenni?

Az „utálom a hétfőt” egy műbalhé, kreált „téma”, ráadásul az ilyen posztok – amik megírásához a legtöbb esetben sok kreativitás nem kell, ellenben interakciót hozhatnak és persze ez a lényeg igaz? – egy idő után azokat is elbizonytalaníthatják, akik tök jól elvannak „hétfőn” is.

Persze valódi okai is lehetnek annak, ha valaki számára nyomasztó a „hétfő” közeledte olyannyira, hogy már vasárnap este jön a gyomorgörcs. Viszont ezért nem ez a szerencsétlen „hétfő” a felelős. Merthogy olyan a hétfőd, amilyet teremtesz magadnak. Ha utálod, az nem hétfő hibája.

Jól indul a hétfő – mondd ki és tegyél érte!

Ha valaki el akar gondolkodni azon, hogy vajon miért jelenik meg benne ez a kellemetlen érzés, akkor ilyen kérdésekkel (és persze őszinte válaszokkal) el is kezdheti az életminősége javítását:

• motivál a munkám?

• szeretem a munkám?

• értelmes munkám van?

• milyen a viszonyom a kollégákkal és a vezetőmmel?

• vezetőként a helyemen vagyok?

• mit érzek, amikor a „hétfőre” gondolok?

• valójában mi az, ami miatt „utálom” a hétfőt?

• milyenek a hétvégéim – dolgozom vagy van időm és energiám magamra és a családomra?

• aludtam a szükségleteimnek megfelelően?

• mennyire vagyok önazonos és adaptív/önfeladó az életemben?

• ideje lenne újraterveznem?

Innen is meg lehet közelíteni a hétfő-szindrómát a gyomorgörcs és a bosszankodás helyett.

Szuper lenne, ha a vasárnapod nem a hétfőről szólna és teljesen jelen tudnál lenni az énidődben, a családod életében.

Csak rajtad múlik, hogy megszabadulsz-e a gyomorgörcstől. De van egy rossz hírem: oda kell magadat tenned, ha változtatni akarsz. S van egy jó hírem is: ha tényleg akarod s nem a kifogásokat gyártod, meg is csinálod.

Választható a mókuskerék, vagy kemény munkával kialakítható és fenntartható egy új egyensúly is, ez olyan életmód, amiben örömmel kezdet – és zárod – a heteid.

Találj rá egy okot és csináld!

Tetszett? Oszd meg!
Facebook
Linkedin
Pinterest
EMAIL
PRiNT

A cikk szerzője

Lippai Roland
Azt vállalom, hogy megmutatom, mi mindenre vagy képes; megerősítjük az önbizalmad, a motivációd, tisztázzuk a céljaid, felszínre hozzuk azokat a képességeidet, amelyekkel a jövőben is helyt tudsz állni.
További cikkek
A hatékony home office minimumai

A hatékony home office kialakítása nem lehetetlen, ám nagyfokú tudatosság szükséges hozzá. Plusz néhány valóban használható trükk is, amiből íme néhány, ami biztos, hogy a segítségedre lesz. Közel nyolcszázezer ember

A tökéletes szülő: ez a könyv nem neki szól

A tökéletes szülő. Ismered? A szülők sokszor a tökéletességre való törekvéssel nehezítik meg a mindennapokat. Nem fog menni, de van megoldás. Míg az emberek jelentős része hosszú-hosszú éveket tölt el

Az alváshiány nem trendi – tippek a jobb alvásért

Az alváshiány az emberek egyik legégetőbb problémája, aminek számtalan negatív következménye lehet a teljesítményromlástól kezdve egészen a fizikai- vagy mentális egészségkárosodásig. Vannak helyzetek, amikor az alvászavarok szakember segítségét igénylik, de

Karrier újratervezés: az első lépéseidről

A karrier újratervezés az egyik legjobb dolog, amit tehetünk, ha a munkahelyünk nem jelent számunkra elég motivációt, vagy új kihívásokat keresünk. Egyik ügyfelem komoly problémával keresett meg: szeretett volna felmondani