COACHING BLOG

Megosztás

Sok előnye mellett kevés szó esik arról, hogy home office kellő (egészség)tudatosság híján nem csak a mentális-, hanem a fizikai egészségre is negatív hatással bír.


Előbbi ezerszer kitárgyalt téma a különböző személyiségtípusok és generációs „igények” mentén. Ehhez csak annyit: mivel az introvertáltak is emberek, így az „élő az élőhöz” való kapcsolódási alapszükséglet miatt valószínűleg számukra sem okoz végtelen örömöt és gyönyört a nappaliban való kuksolás a képernyő előtt. A kiégés pedig tényleg civilizációs betegséggé nőtte ki magát.

Arról nem sok szó esik, hogy a tartós home office – ezért is vagyok híve a hibrid megoldásnak – milyen mértékben gyógyítja bele az embereket a székükbe. Nincs szó arról sem, milyen mértékben vette el a sokszor a napi rutin részét képező fizikai aktivitás lehetőségét. Lehetőségeik szerint ezrek választották és választják újra például a bringát, vagy éppen a sétát az autó vagy a tömegközlekedés helyett.

A home office nem tarthat egész nap, pattanj bringára (fotó: Tiffany Nutt/Unsplash)

Az embert nem arra tervezte az evolúció, hogy az ébren töltött idejének jelentős részét szociálisan izoláltan és főleg ülve(!) töltse.

A sport ellensúlyozza a home office negatív hatásait

Napi tíz-tizenöt kilométer kerékpározás mindenkinek az egészségére válik, hiszen nem csak a kalória ég el, hanem a mozgás karban tartja az izmokat, pozitív hatással bír a keringési rendszerre. Emellett az agyi működést serkentve növeli a kreativitást. S egyfajta pufferidőként is működve segít a szerepváltásban, ami a családos embereknél kifejezetten fontos aktus.

Tehát a mindennapos és kényszerű home office a fizikai egészség terén nagyot harapott az emberek életébe, innen (is) érdemes ránézni arra az adatra, ami szerint a magyarok átlagosan öt kilót híztak az elmúlt egy évben. Ez a világranglista negyedik, míg az uniós versenyben az első helyre volt elég.

Ne gratuláljunk magunknak.

Vigyázat: az elhízás, noha sokan szeretnék e témakört is átideologizálni, nem ideológiai, hanem egészségi- és életminőségbéli kérdés.

Tudom, tudom, ezer tippet elolvastam én is a „hogyan dolgozz jól home office-ban”, de valahogy szinte mindegyikből kimaradt az „így őrizd meg az egészséged” bekezdés. Nem attól leszel egészséges és kerülöd el a plusz kilókat s minden más nyavalyát, hogy reggel kiskosztümben vagy öltönyben ülsz a gépe elé „kapcsolódni” a kollégákkal.

Egész nap egy helyben ülni? (fotó: Jason Strull/Unsplash)

Akkor tudod jó bőrben megőrizni magad, ha tudatosan teszel érte minden egyes nap. Ehhez az kell, hogy találj rá egy jó okot, hogy fontos legyél önmagad számára, tudd, hogy mit szeretnél, legyen egy napi- és heti rutinod.

És aztán csak csináld.

Heti két-három óráról van szó, de ha csak óránként felállsz és öt percben átmozgatod a tested, azzal is sokat teszel magadért. Felsorolni is nehéz, az életed mely területein lesz jobb az életed – bizony, még ott is!

Ne feledd: találj rá egy jó okot és csináld 😊

Egy lehetséges jó ok: egészséges maradsz. S minden más, ami ebből következik.

Tetszett? Oszd meg!
Facebook
Linkedin
Pinterest
EMAIL
PRiNT

A cikk szerzője

Lippai Roland
Azt vállalom, hogy megmutatom, mi mindenre vagy képes; megerősítjük az önbizalmad, a motivációd, tisztázzuk a céljaid, felszínre hozzuk azokat a képességeidet, amelyekkel a jövőben is helyt tudsz állni.
További cikkek
Az újévi fogadalmak ideje nem a január elseje

Az újévi fogadalmak világa veszélyes terep, megfelelő felszerelés nélkül szinte borítékolható a kudarc és a fogadkozók közel nyolcvan százaléka nem is képes elérni a fogadalmaiban meghatározott céljait. Emiatt jó részüket,

Az önismeret jelenti a szabadságod alapját

Önismeret nélkül nehéz harmonikus életet élni. Sőt, nem is lehet, ezért érdemes vele foglalkozni. Sokak számára jelenthet sok mindent. Végtelen lelki El Camino-t. Folyamatos AHA-élményt. Mély belső dialógust. Szembenézést. Lehetőséget